ဗြီဒီယိုဂိမ္းကစားျခင္းဟာ ဦးေႏွာက္နဲ႕ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေန႕စဥ္အျပဳအမူေတြကို ဘယ္လိုသက္ေရာက္မႈရွိပါသလဲ။ သိပၸံသုေတသိမ်ားက ေလ့လာေဖာ္ထုတ္နိုင္ခဲ့ပါၿပီ။ ယေန႕အထိေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားအရ ဗြီဒီယိုဂိမ္းကစားျခင္းဟာ ဦးေႏွာက္ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းအခ်ိဳ႕ကို ေျပာင္းလဲပစ္နိုင္ၿပီး ပိုမိုစြမ္းရည္ျမင့္မားလာေစမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ လိုခ်င္စိတ္ကိုျဖစ္ေစတဲ့ ဦးေႏွာက္အစိတ္အပိုင္းအခ်ိဳ႕နဲ႕ ဂိမ္းစြဲလမ္းျခင္း ဘယ္လို ဆက္စပ္ေနသလဲဆိုတာကိုလဲ ေလ့လာခဲ့ၾကပါတယ္။
သင္ေရာ ဗြီဒီယိုဂိမ္း ကစားပါသလား။ ယေန႕ေခတ္မွာ ဂိမ္းကစားျခင္းဟာ ပုံမွန္အရာတစ္ခုလို ျဖစ္ေနပါၿပီ။ အ႐ြယ္ေရာက္ၿပီး လူအမ်ားစု ဂိမ္းကစားၾကပါတယ္။ ဂိမ္းကစားသူမ်ားရဲ႕ ပ်မ္းမွ်အသက္ဟာ ၂၀၁၆ က ေလ့လာမႈမ်ားအရ ၃၅ ႏွစ္ျဖစ္ပါတယ္။ နည္းပညာေတြ ျမင့္မလားလာတာ၊ လူတိုင္းလက္လွမ္းမွီနိုင္ လာတာကလည္း လူအမ်ားကို ဂိမ္းကစားသူမ်ား ျဖစ္လာေစပါတယ္။ ယခင္က ဂိမ္းကစားသူအမ်ားစုဟာ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႕ လက္ကိုင္ဂိမ္းစက္ေတြမွာကစားေနရာက အခု စမတ္ဖုန္းေတြ၊ တက္ဘလက္ေတြမွာ ကစားလာၾကပါတယ္။ မနက္ခင္း အလုပ္သြားခ်ိန္ ကားေပၚမွာ၊ ရထားေပၚမွာ စသည္ျဖင့္ ကစားလာၾကပါတယ္။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႕ ဂိမ္းကစားျခင္းဟာ ေန႕စဥ္အပန္းေျဖမႈတစ္ခု ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒါဆို ဂိမ္းကစားျခင္းဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဦးေႏွာက္ကို ဘယ္လို သက္ေရာက္မႈရွိေစမလဲ။ ဦးေႏွာက္ရဲ႕ အမူအက်င့္ေတြကို ဘယ္လိုသက္ေရာက္မႈ ရွိေစမလဲ။
ဂိမ္းကစားျခင္းက က်န္းမာေရးအေပၚ သက္ေရာက္မႈ၊ ေပ်ာ္႐ႊင္မႈဖန္တီးေပးနိုင္စြမ္း ေတြကို အရင္က လူႀကိဳက္မ်ား႐ုံ၊ ဖတ္ေကာင္း႐ုံ ေရးသားခဲ့ၾကတယ္။ တကယ့္ေလ့လာမႈေတြ၊ အခ်က္အလက္ေတြ မပါဘဲနဲ႕ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ အခ်ိဳ႕ဂိမ္းေတြကလည္း နာမည္ေက်ာ္ဂိမ္းေတြ ဆိုေတာ့ ေရးလို႔ေကာင္းတဲ့ လူႀကိဳက္မ်ား အေၾကာင္းအရာ ေတြျဖစ္လာခဲ့တာေပါ့” ဟု သုေတသိ မက္ေပါလပ္ ကဆိုသည္။ မက္ေပါလပ္နဲ႕ အဖြဲ႕ဟာ ဒီအခ်က္ကို သိပ္သေဘာမက်ၾကပါဘူး။ သုေတသနျပဳရလဒ္ေတြေပၚမွာ အေျချပဳၿပီး ဂိမ္းကစားျခင္းရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ေတြကို ေလ့လာလိုၾကပါတယ္။ ဒီအဖြဲ႕ရဲ႕ သုေတသန ျပဳမႈမွာ စမ္းသပ္မႈေပါင္း ၁၁၆ ခုပါဝင္ၿပီး ၂၂ ခုမွာ ဂိမ္းကစားျခင္းေၾကာင့္ ဦးေႏွာက္တည္ေဆာက္ပုံ ေျပာင္းလဲသြားတာကို ေတြ႕ရွိခဲ့ပါတယ္။ အခု ၁၀၀ မွာေတာ့ ဦးေႏွာက္ အလုပ္လုပ္ပုံ နဲ႕ အမူအက်င့္အခ်ိဳ႕ ေျပာင္းလဲလာတာကို ေတြ႕ရွိခဲ့ပါတယ္။
ဂိမ္းေတြက လူေတြကို စြဲလမ္းေစတက္ပါေသးတယ္။ အခုေခတ္မွာေတာ့ ဂိမ္းစြဲတာကို “Internet Gaming Disorder” (အင္တာနက္ဂိမ္း ကစားမႈေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ စိတ္ကစဉ့္ကလွ်ားေရာဂါ) လို႔ေခၚေဝၚသုံးဆြဲ ေနၾကပါၿပီ။ ဂိမ္းစြဲသူမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါ သူတို႔ဦးေႏွာက္ရဲ႕ လိုခ်င္စိတ္ကိုျဖစ္ေစတဲ့ ဦးေႏွာက္အစိတ္အပိုင္း အခ်ိဳ႕ဟာ အလုပ္လုပ္ပုံေရာ၊ ဖြဲစည္းပုံပါ ေျပာင္းလဲသြားတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဂိမ္းထဲမွာ တစ္ခုခုလိုခ်င္တဲ့အခါ လိုခ်င္စိတ္ကိုျဖစ္ေစတဲ့ ဦးေႏွာက္အစိတ္အပိုင္းေနရာက လႈပ္ရွားေျပာင္းလဲမႈေတြကို ေလ့လာၿပီး ဒီရလာဒ္ျဖစ္ေပၚလာတာပါ။ ဒီလႈပ္ရွားေျပာင္းလဲမႈေတြက အျခား စိတ္ကစဉ့္ကလွ်ားေရာဂါ ေတြမွာ ေတြ႕ရတဲ့ ေျပာင္းလဲမႈေတြနဲ႕ အတူတူပါပဲလို႔ ဆိုပါတယ္။
Boykhai(နည္းပညာခ်စ္သူ)
Via.bhmyanmar
Ref: https://www.sciencedaily.com/
0 comments: